Astronomowie odkryli tlen poza naszą galaktyką

1. Wydarzenia
W nowym badaniu opublikowanym w The Astrophysical Journal naukowcy z Shanghajskiego Obserwatorium Astronomicznego poinformowali o obecności tlenu cząsteczkowego w galaktyce Markarian 231, znajdującej się 581 milionów lat świetlnych od Drogi Mlecznej, informuje Unilad.co.uk.

Tlen, wraz z wodorem i helem, jest jednym z najczęstszych pierwiastków we wszechświecie i jest niezbędny do utrzymania życia. Korzystając z najbardziej zaawansowanego sprzętu, astronomowie od dziesięcioleci badają przestrzeń w poszukiwaniu tlenu przydatnego do oddychania.
Wykrywanie tlenu poza Ziemią jest trudne, ale eksperci byli w stanie wychwycić tlen cząsteczkowy dzięki 30-metrowemu teleskopowi IRAM. W ciągu ostatnich 20 lat tlen wykryto tylko dwa razy: w chmurze Ro Ofiuchi i mgławicy Oriona.
c2ff4615.jpg