W przybrzeżnej Australii znaleziono 4 gatunki chodzących rekinów

1. Wydarzenia
Nieznane wcześniej nauce 4 gatunki chodzących rekinów zostały odkryte w styczniu blisko Australii. Odkrycie należy do naukowców z Australijskiego Uniwersytetu Queensland, donosi Newsweek.

Nowe gatunki znajdują się w obszarze znanym jako Trójkąt Koralowy obejmujący obszar morski w pobliżu Nowej Gwinei i północnej Australii. Naukowcy opisują ten region jako jedno z najbardziej różnorodnych biologicznie miejsc na świecie.
Ogólna liczba znanych gatunków chodzących rekinów sięga dziewięciu, wszystkie żyją również w wodach na północ od Australii.
Chodzące rekiny osiągają długość 70 cm i nie stanowią zagrożenia dla ludzi. Ich zdolność do życia w środowiskach o niskiej zawartości tlenu i chodzić z pomocą płetw daje im ogromną przewagę w ekstrakcji małych skorupiaków i mięczaków.

Zdolność do chodzenia pozwala drapieżnikom poruszać się wzdłuż raf w wodzie przybrzeżnej podczas odpływu, nie odczuwają dyskomfortu nawet w płytkiej wodzie. Co ciekawe, chodzenie przy pomocy płetw pozwala rekinom na krótkie wyjście na wyspy lądowe i przemieszczanie się między zagłębieniami wypełnionymi wodą.
Rekiny żyją na planecie przez około 400 milionów lat, co czyni ten gatunek starszy od dinozaurów o prawie 150 milionów lat. Uważa się, że chodzące rekiny pojawiły się około 2 milionów lat temu.
Odkrycie dowodzi, że rekiny wyróżniają się wyjątkową wytrzymałością ewolucyjną i są lepsze niż inne, aby przystosować się do zmian klimatu i środowiska. Naukowcy sugerują, że istnieje jeszcze kilka nieznanych gatunków chodzących rekinów na planecie.
Przeczytaj także